14 Aralık 2007 Cuma

PANDİSPANYA HAMURU

Pasta malzemelerinizi ve ovaleksi www.pastamalzemeci.com adresinden online olarak satın alabilirsiniz.
PANDİSPANYA HAMURUNUN SIRRI
NEDİR?????

Neden benim pastam pastane pastalarına benzemiyor diye kendimize sormazmıyız.
Cevabı: pasta katkı maddesi( ovaleks)
Annemden aldığım bir pandispanya hamur tarifini sizlerle paylaşmak istiyorum.annem bunu bir gününde arkadaşlarına yapmıştı ve gerçekten lezizdi.:))) annecim ellerine sağlık...
Malzemeler:
4 yumurta
1 su bardağı toz şeker
yarım su bardağı mısır nişastası
1 paket vanilya
1 tatlı kaşığı ovaleks(pasta katkı)
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
Yapılışı:yumurta ve şeker mikser yardımıyla iyice çırpılır.Daha sonra nişasta, kabartma tozu, vanilya ayrı bir kapta karıştırlır ve karışım yumurta ve şekerden oluşan karışımın içine katılır.
un katın.Daha sonra bir tatlı kaşığı ovaleks katılır (boza kıvamından biraz koyu olması istenir) oluşan karışım kalıba dökülüp 160 derecede fırına verilir. Yaklaşık 30 dak. sonra pandispanya hamuru hazır. Denenmiş bir tariftir.
Not: kabartma tozu katıldıktan sonra mikserle karıştırılmaya devam EDİLMEZ)
PASTACILIK KURSLARIMIZ AÇILDI KURS TAKVİMİNE VE ÜRÜNLERİMİZE www.pastamalzemeci.com adresinden bakabilirsiniz

21 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhabalar;Pasta yapmaya çok meraklıyım ve benimde bir yemek blogum var.Ben bu pasta katkı maddesi olan ovaleksi bir türlü bulamadım.Bana fiyatı ve ne kadar olduğu hakkında bilgi verirsen çok sevinirim.Birde nerelerden temin edebilirim.Sizden temin etme gibi bir imkanım varmı.Bana cevap verirsen çok sevinirim.....


www.lezzetmutfagi.blogcu.com

PASTA MALZEMECİ dedi ki...

Ovaleksin kilosu 10 ytl. Pasta malzemesi satan noktalarda bulabilirsiniz. Bizden de temiin edebilirsiniz tabiki.
İletişim adresi:pastadunyam@hotmail.com

Adsız dedi ki...

Merhaba ben bu pastacılık üzerine lisede eğitim aldım kız meslek lisesi mezunuyum fakat bize hiç bu ovaleks denilen malzemeden hiç bahsetmediler ne işe yaradığını öğrenebilirmiyim?birde ben kendi yaptığım ürünleri değerlendirmek istiyorum bu konuda bana nasıl yardımcı olursunuz?

PASTA MALZEMECİ dedi ki...

merhaba
ovaleks pasta katkı maddesidir yani pasta kekine süngersi kıvama getirir ve uzun süre dayanmasını sağlar yumurta sayısını azaltır yaptığınız ürünleri internet sitemde yayınlayabilirim

Adsız dedi ki...

meraba gizem ben bu pastayı daha küçük yapmak istiyorum malzemeleri nekadar koycaz ve benim fırın sadece turbolu kac derecede pişricem lütfen cvp yazın böyle bi pastayı yapmayı cok istiyorum

Adsız dedi ki...

meraba daha benim fırın turbolu kac dercede pişiricem

PASTA MALZEMECİ dedi ki...

merhaba
zaten turbolu fırında pişirilmesi daha uygun daha az yapmak istiyorsunuz ölçüyü yarı yarıya yapın
saygılar

Adsız dedi ki...

MERABA BENDE PASTA YAPMAYI COK SEVİYORUM AMA SIZIN TARIFINIZ COK GUZEL TEŞEKKUR EDERIM SIZLERE

Adsız dedi ki...

bu pandispanyanın içinde gerçekten un yok mu yarım su bardağı nişasta yetiyormu?

PASTA MALZEMECİ dedi ki...

merhabalar
tarifi iyice okursanız un katıldığını göreceksiniz yarım su bardağı nişasta yeterlidir
saygılar

Adsız dedi ki...

selam,pandispanyaya konulan un miktarını yazarsanız sevinirim.

Adsız dedi ki...

selam ,un miktarınıda verirseniz sevinirim.

PASTA MALZEMECİ dedi ki...

merhabalar
2su bardağı un koyulur bozadan biraz daha koyu bir kıvamda olacak
saygılar

Adsız dedi ki...

(ACİL)Adım funda. MERHABA BEN BUGÜN BU TARİFTEN DENEYECEĞİM. sİZDEN MALZEMELER VE RESİMLİ GOFRET ALDIM. bU ÖLÇÜLER DİKDÖRTGEN 25 X 40 CM BORCAMA UYGUN MU YOKSA 2 KATI MALZEME Mİ KULLAMALIYIM. TEŞEKKÜRLER

Adsız dedi ki...

öncelikle herkeze merhaba;
bende pasta meraklisi biri oldugum icin bol bol arastirma yaparim ve pandispanya yapmanin sirrini daha gecen hafta bir sitede buldum yumurtanin sarilarini beyazindan ayirdiktan sonra beyazini bir cimdik tuzla kar haline gelene kadar cirpmaktir.sarilarida sekerle beraber cirparsaniz muhtesem bir pasta keki oluyor..Yasemin

Adsız dedi ki...

Pandispanya Hamuru İçin:
4 yumurta
3/4 su bardağı toz şeker
3/4 su bardağı elenmiş un
1 yemek kaşığı sıvı yağ
1 cimdik tuz

Yapılışı:

Yumurta aklarını ve sarılarını ayırın. Aklarına hiç sarı değmemesi gerekiyor, yoksa hamurunuz olmaz.
Aklarını cam yada metal derin bir kapta bir cimdik tuz ile hafif kar haline gelene kadar yüksek hızda mikserinizle çırpın.
Şekerin yarısını ilave edip iyice katı kar haline gelene dek çırpmaya devam edin.
Ayrı bir kapta kalan sekerle yumurta sarılarını kabarıp krema gibi olana kadar çırpın. Rengi güzel açık sarı bir renk alacaktır.
Önceden çırptığınız yumurta aklarının içine sarılarını ilave edip düşük hızda ancak karışana dek karıştırın.
Unu ilave edip tekrar ancak karışacak kadar yavaşça karıştırın. Hatta kaşık yada spatula ile yaparsanız daha iyi olur. Önceden yumurtaları çırparak ortaya çıkan havayı indirmemeye özen gösterin.
Sıvı yağıda ilave edip hafifçe karıştırın.
Önce yağlanmış sonra unlanıp silkelenmiş yuvarlak pasta kalıbınıza hamuru dökün.
350F (175C) dereceli fırında kabarıp üstü pembeleşene kadar pişirin. Yaklaşık 25-35 dakika arası
Hafif ılındıktan sonra kenarlarından bıçakla geçip kalıptan çıkarın. soğumaya bırakın.
Yasemin

PASTA MALZEMECİ dedi ki...

Merhaba yasemin hanım
bilgilerinizi bizimle paylaştıgınız için çok teşekkür ederim inşallah sizi işyerimize bekleriz
saygılar

Adsız dedi ki...

merhaba yasemın hanım.pandıspanya hamurunu, kaça kaç kalıba dökeceğiz :))teşekkürler

Unknown dedi ki...

merhaba benim fırınım davul fırın...onların genel ortalama kaç derecede ısıtıp pişirir bilmiyorum...pandispanyalarımı yaparken falza şişmio..ne yapabilirim...

Unknown dedi ki...

merhaba benim davul fırınım var ve genelde davulların kaç derecede ısıtıp pişirdiklerini bilmiyorum...ve pandispanya yaparken hiç iyi kabarmıo..acaba bu fanlı olmayışındanmı kaynaklanıyor? teşekkür ederim..

Unknown dedi ki...

iyi günler benim davul fırınım var..e davulların ortalama kaç derecede pişirdiklerini bilmiyorum..pandispanya hamurm ise iyi kabarmıyor..bnun fırının davul olması ve turbolu olmamasındanmı kaynaklanıyor? teşekkür ederim..